torsdag 6 oktober 2011

Förlåt....igen!!

Ja, jag vet, är så sjukt dålig på att vara konsekvent och skriva ofta. Men anledningen till det är att jag försöker vara konsekvent på en massa andra saker, så bloggen kommer liksom sist...

Saker jag har haft för mig och försöker bli mer konsekvent på:



Träna: har börjat på Sats, går ok, men Alex gillar inte MiniSats än så länge. Har även börjat med långpromenader, och gick första gången på vattengympa i måndags. Ganska jobbigt faktiskt, inte bara för tanter! Man tror ju att det inte kommer ge så mycket, men jag har fortfarande träningsvärk. Ska INTE bada i vassen vare sig på Thailandsresan i januari eller nästa sommar.



Utbildning: har äntligen tagit tag i det här med bröllopsplanerar drömmarna, och bestämde mig väldigt fort för att gå en utbildning på BröllopsAkademin, de hade en plats över på den mest avancerade kursen, och kursledaren (Tove Leijon som har jobbat med detta längst i Sverige, och planerat alla kändisars bröllop, senast Mats Sundins) tyckte jag passade in på den nivån, jippi! Så nu ska jag snart skriva slutprov, sen måste jag jobba i 1 år, har 3 rekommendationer från brudpar och 3 från branschkollegor, sen blir jag auktoriserad bröllopskoordinator!! Jippi!! Bara tio år tog det:) Jag tänker även söka jobb på olika festvåningar och herrgårdar, men vet aldrig om man får napp..



Söka jobb: har börjat söka andra jobb oxå, vanliga jobb, och det är både roligt och deprimerande på samma gång. Roligt för att det finns faktiskt en hel del intressanta jobb att söka, och deppgt för att jag hatar att man måste lägga in sin jävla profil 170.000 ggr på alla olika jobbsökarsajter, plus att jag inte kan fatta att min mammaledighet snart är slut! Den började ju precis!! Kan inte förstå att min lilla lilla bebis 13 mån och tultar omkring, han var ju nyss så liten i min famn:( Måste nog skaffa en till! (Hoppas mannen inte läser det här;))

Med andra ord har jag fullt upp, och jag är ju "ledig" hela dagarna, fattar inte hur det ska gå sen när jag jobbar...

På måndag ska jag på ett nytt spa, Elements Spa, som har ett event för bloggare, spännande! Då ska jag skämma bort mig själv riktigt ordentligt!

Men först hägrar tjejmiddag på lördag;)

Trevlig helg på er<3<3<3

1 kommentar: