torsdag 24 februari 2011

Hjälp, snart fredag!

Ok, jag ger upp. Vad händer med tiden egentligen? Tiden bara snurrar fortare och fortare, och Alex är 6 månader på måndag. Känns jag fick honom igår..

Jag har verkligen missat massor, det blir så annorlunda när man har ett större barn.
När Julia var liten hade jag all tid i världen att bara sitta och stirra på henne, fota och filma varenda liten detalj, och kolla tio ggr per kväll så hon andades. Stackars Alex är ett försummat barn på det sättet, jag tror att vi kanske har ca 100 bilder på honom, jämfört med de 3000 bilder vi tog på Julia de första 6 månaderna!

Men jag tror inte han lider av det, han har ju världens bästa storasyster som leker, gosar och hjälper honom:) På alla hjärtans dag på dagis hade alla barn på avdelningen fått svara på frågan: Vad betyder kärlek för dig? De hade gjort ett giganstiskt hjärta och skrivit alla barnens namn på, och sen klistrat upp ett litet citat vid varje namn. Så här hade min underbara dotter sagt: "Jag tycker om Alexander, jag hjälper honom. Man måste pussas!" Gullunge!!

Igår fick Alexander en gåstol, han är nyfiken på den, men aningens reserverad. Leksakerna och ljuden är roliga, men har inte fattat det här med själva gå-momentet, går i nuläget bara baklänges..:( Men övning ger färdighet!!


På söndag kommer mamma och hennes man hem från Thailand, och jag måste lämna tillbaka bilen som jag lånat av dom, buuuhuuu:(
Men goda nyheter är i alla fall att vi äntligen fått pengar av försäkringsbolaget, så nu kan vi börja leta bil på allvar! Är sugen på den här Kia Carensen, årsmodell 2007, gått 2800 mil, 7-sitsig, bensindriven, men är osäker på hur det är med Kia, ngn som har erfaranhet?

                                 VROOOOOOM!! Snart gör jag vägarna osäkra igen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar