tisdag 22 februari 2011

Tricks, hot & mutor!

Blir så trött ibland.

Idag när jag satt och ammade, kollade Julia på Tingeling, och hoppade i soffan (fast hon vet att hon inte får förstås). Det var uppenbart att hon var VÄLDIGT kissnödig, och jag sa åt henne att gå på toaletten (hon kan alldeles själv, gör det på dagis varje dag).
Men hemma vill hon alltid att ngn följer med.. nu kunde jag ju inte det, och började bli lite trött på att avbryta allt, när jag vet att hon kan själv. Så jag bad henne upprepade ggr, och hon vägrade. Till slut kom mutorna och hoten fram;

-Om du går nu kan du få kolla på Bolibompa sen.
-Nej.

-Om du är en stor tjej nu och går på toaletten, så kan du och jag måla tillsammans efter middagen.
-Nej.

-Nu går du, eller så stänger jag av tvn!
-Äntligen!

När jag tog till det sista hotet, då får jag -Äntligen till svar?!
Ok, sa jag och stängde av tvn. Hon hoppade glatt vidare i soffan. Grrrrr!!
Till slut funkade gamla hederliga;
-Om du går nu och skyndar dig så vinner du! (Hon vill ALLTID vinna).
Tror det kommer funka högst till sommaren, sen blir det till att komma på nya tricks, hot och mutor;)

Förslag emottages tacksamt!


                                                                      BUSUNGE!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar