onsdag 30 mars 2011

Magsjukehelvetet!

Det har gått ett tag sen jag skrivit något, och det har sina skäl. Dels har mannen börjat på nya jobbet nu, efter att varit hemma några veckor, precis när jag hade vant mig med att ha hjälp med hämtningar och lämningar på dagis, och mycket annat. Så nu är jag helt överrumplad över hur jobbigt det är att sköta 2 barn hela dagarna!

Sen har det förekommit allehanda sjukdomar, nu senast magsjuka. Jag åkte på något, som jag sen gav till Alex, och tänkte att Julia dragit hem det från dagis. Men självklart som ett brev på posten, blev hon oxå dålig...Tror jag har varit utanför dörren sammanlagt 2 timmar på 6 dagar, man blir lite knäpp!

Så vad gör man när man har tråkigt då?, sitter och hårdbevakar Hemnet såklart, trots att vi sagt att vi ska vänta ett tag med husköp. Men hittade förstås mitt drömhus, som är alldeles för dyrt, men man kan ju drömma....







Resten av veckan hoppas jag ska bli lite roligare, ska äta lunch med en av mina bästa vänner i stan på fredag, sen blir det klädbytardag lördag fm, och 60-års firande för pappa på kvällen.

På söndag ska vi åka och kolla på en bil i Södertälje, (och förhoppningsvis även köpa den), så det är fullt ös som gäller. Att jag dessutom har tvätthögen från helvetet här hemma, måste rensa och städa ur kylen, skulle vilja hinna köpa ngt snyggt till lördag, och ska göra en storstädning innan svärföräldrarna kommer för att sitta barnvakt på söndag, det antar jag att ni som läser det här (mammor) bara förutsätter;)

                                 Skoda Octavia Elegance, 2007, 4500 mil, 124.000:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar